Førjulskos

I nord er det mørk og regntung november, sÃ¥ det passet godt med litt ekstra kos nÃ¥ nÃ¥r vi gÃ¥r inn i mørketiden. «Førjulskos», var det som samlet mellom 40 og 50 store og smÃ¥ sist søndag. Med gløgg,pepperkaker og mandarin fikk vi en forsmak pÃ¥ litt av det som preger adventstiden vi gÃ¥r mot nÃ¥. 
Det var et variert program for ettermiddagen; Astrid leste i starten fra Salme 32. Vi delte nattverd,og vi fikk solosang av henholdsvis Jeanette og Kristjon.
Eddie delte noen tanker med overskriften «Mørketid i livet med Gud?»
Det kan være tøffe tak selv om du følger Jesus. Livet blir ikke automatisk en dans pÃ¥ roser nÃ¥r du tar i mot ham. Det gÃ¥r heller ikke alltid pÃ¥ skinner. Det har vært forkynt at «bare du kommer til Jesus sÃ¥ fikses alt!» Det er uheldig med en feil forstÃ¥else av livet med Gud. Jes.43;1b – 3a Frykt ikke, jeg har løst deg ut;jeg har kalt deg ved navn,du er min. GÃ¥r du gjennom vann,er jeg med deg,gjennom elver,skal de ikke rive deg bort. GÃ¥r du gjennom ild,skal den ikke svi deg,og flammen skal ikke brenne deg. For jeg er Herren din Gud,Israels Hellige,din Frelser.
Gud vet at vi møter på problemer Jes.54;10 sier: For om fjellene viker og haugene vakler,skal min miskunn aldri vike fra deg,og min fredspakt skal ikke rokkes,sier Herren,som er barmhjertig mot deg.
Javisst kan vi oppleve mørketid i livet,men Gud er der! Guds nÃ¥de rokkes ikke! Salme 42;10-12 NÃ¥ sier jeg til Gud,min klippe:»Hvorfor har du glemt meg,hvorfor mÃ¥ jeg gÃ¥ Ã¥ sørge mens fienden plager meg? Det gÃ¥r meg gjennom marg og ben nÃ¥r mine fiender hÃ¥ner meg,nÃ¥r de sier til meg dagen lang:»Hvor er nÃ¥ din Gud?» Hvorfor er du full av uro, min sjel,hvorfor stormer det i meg?Vent pÃ¥ Gud!For enda en gang skal jeg takke ham,min frelser og min Gud. David hadde lært at Gud var alltid med. 
Noen kjente og oppmuntrene sitater:
– etter regnet synger fuglene
– sola kommer tilbake etter mørketid
– we shall overcome some day
– min miskunn skal ikke vike fra deg
– through it all 
Gud bryr seg,han har gitt sitt løfte!

Ettermiddagen bød ogsÃ¥ pÃ¥ leker for bÃ¥de store og smÃ¥. Til avslutning sang vi «Hvilken venn vi har i Jesus.»

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar