Reisebrev

Reisebrev fra Agnete:

Nå har jeg og teamet vært i Filippinene i 3 uker. D har vært en fantastisk reise med mange nye opplevelser. Outreach følelsen startet allerede på flyet nedover. Etter forsinkelser i Oslo fikk vi endelig mellomlandet i Doha, Qatar. Der måtte vi springe gjennom hele flyplassen for å komme oss til neste fly, vi rakk det. I Manilla måtte vi bytte til en innenlands flyplass for å komme oss videre til Davao, hvor vi er nå. Etter litt leting og venting kom vi oss til neste flyplass, men fant ut at vi kom 3 minutter for sent til cheack-in og måtte kjøpe nye billetter til neste dag. Altså første natt på outreach, ble på golvet på flyplassen i Manilla.

Neste dag kom vi oss til Davao og Samal Island, hvor vi har hatt mesteparten av tjenesten vår. På grunn av dårlig søvn og jet-lag tok tilpassing litt lengre tid og de første dagen slappet vi av. Tirsdag ble vår første dag med tjeneste. Da dro vi til en lokal ”high school” og underviste 16 skoletimer om verdier. Jeg er glad vi er et stort team som ikke hadde problem med å dele seg inn i fire klasser samtidig. Undervisning var utrolig givende og alle fikk prøvd sine evner til å undervise. Det ble mange gode, men utfordrende timer for et nytt team i tjeneste. Vi samarbeider med Green Pastures Fundamental Baptist Church og det var pastor Jeovanni og ungdomspastor Mike i denne menigheten som gav oss åpningen i skolen. De er noen fantastiske pastorer med et stort hjerte for Gud og tjenesten. Hele teamet føler seg velsignet av vennskapet med dem.

Vi hadde flere undervisningsdager på skolen og i flere av timene fikk vi be for studentene og tale inn i livene deres. Spesielt etter at vi stoppet opp og ba om gjennombrudd ved et tidspunkt. Vi dro også tilbake til skolen og hadde frivillige timer for de som ville vite mer om Gud. Gjennom tiden på skolen har vi bedt til frelse med 6-7 studenter. Det er utrolig å se hvordan Gud bruker oss.

Søndag hadde vi et to timer langt seminar om evangelisering, som igjen viste oss at Gud gir styrke når vi trenger det. Teamaet for DTSen i år har vært Empowered by Jesus og det får vi virkelig oppleve.

Neste helg dro vi på helgetur inn til Davao City og til en kirke som heter Evangel assembles og  God. Her hadde vi opplegg for ungdommene, barna og søndagsgudstjenesten. Det er en veldig levende menighet og vi har fått spesiell kontakt med ungdommene her.

Vi har også hatt 2 bibelstudier for mødre, ettermiddager på stranda og en utflukt til Hagimit falls. Torsdag 19. Dro vi 12 personer på 5 motorsykler pluss fører til fossen. På det meste var det fem på en motorsykkel, det skjer bare på outreach. Etter en punktering og et motorstopp kom vi alle trygt frem. Vannfallet var helt idyllisk med blått vann og grønn jungel rundt. Turen tilbake gikk også fint. Ellers reiser vi med tricykler og jeepnyer rundt omkring som også er ganske morsomt.

Nå er vi igjen i Evangel kirke og venter på å dra videre på søndag til Nasuli i malaybalay. Der skal vi jobbet med unådde stammefolk og praktisk på uio-basen. Jeg gleder meg veldig til å oppleve  stammene.

Fortsett og be for oss, vi har mange muligheter til å nå ut og gud bruker oss hele tiden. Noen dager er det tungt og gi alt og teamet har slitt litt med sykdom.

For de som ikke vet det har jeg bestemt meg for å ta en bibelskole på Skjærgårdsheimen etter outreach. Den heter BSN (bible school for the nations) og lærer oss å studere bibelen med fokus på å nå ut. Den varer fra mars til juni. (http://www.heimen.org/bsn)

Tusen takk for støtten klem Agnete

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.