Sangmøte 26.februar

Søndagens gudstjeneste ble et spesielt møte preget av mye sang og musikk. Maria, som stod for ledelsen, hadde på forhånd snakket med både unge og godt voksne, om å finne en sang som betydde noe ekstra for dem, og gjerne dele med forsamlingen om hvorfor. Men den aller første sangen som ble sunget, var bursdagssang til Henning som fylte 60 år denne dagen 🙂
Den første som fikk ord og toner var Isafold. Hun sang en sang som heter I´m yours. Tett etterfulgt av Kjell Ove som fremførte en sang han skrev for mange år tilbake. 
Maria hadde ungene fremme, og hun sa litt om teksten før de sang Jeg er trygg hos deg. Charlotte hadde valgt en sang av Justin Bieber og Jaden Smith; Never say never, som vi lyttet til fra CD.En sang om å ikke gi opp selv om du møter motstand.
Det var stor variasjon i sangvalgene, som gjorde at det var noe for en hver smak. SÃ¥ fra tonene til dagens ungdomsidol – Justin Bieber – gikk neste sangvalg helt tilbake til 1892. Det var Eva som fremførte en sang hun hadde lært som barn, og som hun synger ofte pÃ¥, men første gang offentlig. Det kan hun trygt gjøre flere ganger!
Lovsangerne hadde også valgt seg ut sanger; Britt-Janne med Min skaper,Min frelser og Ingen er som du. Ann-Elin hadde valgt Alt er vel med min sjel.

Eddie´s preken hadde også utgangspunkt i en sang, en keltisk bønn fra 700 tallet:

Kristus är framför mig,
Bakom mig, över mig
Och under mig
Kristus är med mig, i mig
Runtomkring, Du bor i mig
Om ger hela mig
Morgon, dag som natt
Prekenen kan du lytte til under taler.

Etter prekenen var det Alma´s tur. Sangen hun hadde valgt, ble sunget på møte der hun ble frelst for 56 år siden i Tromsø Baptistkirke; Jeus har frelst meg. Hele forsamlingen fikk være med på denne.
Stefania sang One of us, en sang som stiller spørsmÃ¥let – tenk om Gud var som oss? Men han er sÃ¥ mye mye større.

Maria avsluttet med sin ønskesang. En lovsang av Rudi Myntevik som vi lyttet til pÃ¥ CD –Alle ting er skapt for Ã¥ prise deg.
Helt til slutt i møte sang vi Velsignelsen.

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar