Gudstjeneste 21.september

» Pris Herren og pÃ¥kall hans navn,
gjør hans storverk kjent blant folkene.
Syng for ham, og spill for ham, tal om alle hans under!»
Salm.105;1-2

Tell velsignelsene Gud har gitt var første sang etter at vi ble ønsket velkommen til gudstjeneste. EtterpÃ¥ tok Johnny gitaren og stemte i noen barnekor, og Wilma delte noen morsomme vitser 🙂 Astrid hadde ungene fremme og snakket om bønn. – Vi kan takke Jesus for at han finnes og at han er glad i hver og en av oss. Vi kan be om trøst nÃ¥r vi er lei oss og trenger hjelp. Jesus er der selv om vi ikke ser og hører han. Akkurat som med lufta;vi ser den ikke men vet at den er der. Jesus blir glad nÃ¥r vi ber og bruker tid pÃ¥ han, og det han ønsker Ã¥ si til oss kan vi finne i bibelen. Astrid ba ei bønn for ungene, og Eddie, som for anledningen var Jesus, fulgte oppmerksomt med pÃ¥ bønnen.

Etter nattverd og lovsang var det preken av Eddie. Overskriften i dag; Er Gud forsinket? Vi liker ikke forsinkelser men vil at ting skal skje til avtalt tid! 
Skriftstedene han tok utgangspunkt i var bl.a Lukas 11;1-6 – om Jesus som ikke kom før Lasarus var dø. 1. Mos.12;1-4 – om Abram som ikke hadde tid Ã¥ vente pÃ¥ Guds løfter og fikk barn med Hagar. Og fra 4.Mos. – om Israelittene som mÃ¥tte gÃ¥ over 40 Ã¥r i ørkenen fordi de valgte Ã¥ høre pÃ¥ de 8 speiderne som sa at det var umulig Ã¥ innta løfteslande istendenfor Ã¥ høre pÃ¥ Josva og Kaleb som sa at dette er fullt mulig fordi Gud har sagt det.

Før velsignelsen sang vi Dine løfter er mange.

 

 


Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar