Gudstjeneste 23.april

I dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud,
men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.
1 Johannes 4;10

Gudstjenesten startet friskt med sangen Hvilken glede jeg fÃ¥r nÃ¥r jeg kommer sammen med Guds hellige folk. Og i dag var vi samlet flere enn til vanlig da vi hadde besøk bl.a fra Tromsø baptistmenighet. I tillegg har Anne og Knut Olaf Frikstad vært her denne helgen. Knut Olaf hadde bibeltime pÃ¥ lørdag med overskriften JESUS LEVER! En sterk forkynnelse som du kan finne og lytte til under «Taler». Han talte ogsÃ¥ i dagens gudstjeneste over temaet «Menigheten».

Men før vi kom sÃ¥ langt ønsket Anita oss velkommen og delte noen tanker om utropet; Herre miskunn deg over meg. – Vi kan gjøre oss tanker og meninger om mÃ¥ten andre utfører oppgaver pÃ¥, Ã¥ tenke at jeg skulle gjort det pÃ¥ en annen og bedre mÃ¥te. Men alle bommer vi og gjør feil. Miskunn kan bety Ã¥ forbarme, og det kan bety daglig demonstrasjon over Herrens kjærlighet og omsorg, og vi trenger det. I Bjørn EidsvÃ¥g´s sang; Kyrie, blir dette formidlet pÃ¥ en sterk mÃ¥te. Vi lyttet til Gabrielles versjon av denne sangen.

Har du vært redd noen gang? spurte Johnny ungene da de hadde tatt plass pÃ¥ plattforma. Hvem roper vi pÃ¥ hvis vi trenger hjelp? Han dro frem den ene superhelten etter den andre, og ungene hadde full kontroll pÃ¥ hvem de var. Men pÃ¥ spørsmÃ¥l om man kunne rope pÃ¥ de nÃ¥r vi trengte hjelp var det ingen tvil; nei, de finnes ikke pÃ¥ ordentlig! Blinde Bartelomeus visste hvem han skulle rope pÃ¥. – Herre miskunn deg over meg! ropte han da han visste at Jesus var i nærheten. Jesus kom og spurte: hva vil du jeg skal gjøre for deg? Bartelomeus ville se, og Jesus Ã¥pnet øynene hans. I flere tilfeller i bibelen ropte mennesker pÃ¥ Jesus og fikk hjelp. Dagens minneord: Navnet over alle navn er Jesus!

Dagens preken hadde som sagt temaet «Menigheten». Knut Olaf tok for seg tre punkt:
1. Vi er Guds medarbeidere
2. Vi er Guds åkerland og
3. Vi er Guds bygning 
En viktig og oppbyggelig undervisning du finner under «Taler» .

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar