Små historier

Gode tenner!
Tvillingene Jan og Tore var hos tannlegen til en liten sjekk. Og resultatet var meget bra:
– Det er de fineste tennene jeg har sett,sa tannlegen.
– Dere er kanskje vegetarianere,dere?
-Å,nei! sa tvillingene forskrekket.-Vi står i Statskirken,vi!

Stille bønn
Lille Ole skulle be aftenbønn sammen med mor.Men da Ole bare visket noe,sa mor:
– Du snakker sÃ¥ lavt at jeg ikke hører hva du sier.
– Nei,men sÃ¥ er det ikke deg jeg snakker til heller da, sa Ole betsemt.

17.mai
Påske og pinse var overstått,og 17.mai sto for døren. Nå ville frøken gjerne vite om noen av elevene visste hvorfor vi feiret 17.mai?
Lille Oda rakte opp hånden og svarte:
– Det er sikkert til minne om da Jesus var russ!

Hastverk i tjenesten
En prest hadde et viktig ærend i tjenesten i byens sentrum, men fant i farten ingen lovlig parkeringsplass. I mangel av en bedre løsning, feilparkerte han bilen med følgende forklaring på bilruten:
– Jeg er prest og har ikke tid til Ã¥ finne en lovlig parkeringsplass, sÃ¥ jeg ber om at du «ser i nÃ¥de til meg og forlater meg min skyld» !
Da presten kom tilbake var det like fullt en parkeringsbot på bilvinduet der det stod:
– Jeg er parkeringsvakt og hvis jeg ikke gir deg en bot, kan jeg miste jobben min; «SÃ¥ led meg ikke inn i fristelse»!

En god grunn
Det hendte seg nordpå at en av menighetens mest trofaste damer, reiste seg midt under baptistpastorens tale og gikk ut. Da møte var slutt, gikk hun fram for å unnskylde sin lille møteforstyrrelse:
-Du skjønne det, pastor, at det varkje på grunn av dæ at æ gjekk ut midt i talen, men du forstår, æ va`så frøktele`vindfull !

Feilkobling
Du har vel hørt om den nyfrelste elektrikeren som merkelig nok gjorde en mye dårligere jobb enn før? Arbeidsgiveren kunne ikke forstå hva det var som gikk av mannen, så en dag elektrikeren holdt på å koble noen ledninger, hørte han at han sang mens han arbeidet.

Han ble nyskjerrig, listet seg inn pÃ¥ ham og hørte: «Rød og gul og hvit og svart, er det samme har han sagt…»

Ateistens klage
En ateist beklaget seg til en kristen venn: -Dere kristne har så mange høytider som jul og påske og pinse. Og jødene har sine nasjonale høytider som Jom Kippur og Sukkot. Men vi ateister har ikke blitt tilgodesett med en eneste nasjonal fridag. Det er både urettferdig og diskriminerende!
-Ja jeg forstår det, nikket vennen og la til med et lite glimt i øyet: -Hva med å feire 1.april?