Gudstjeneste 17.januar

Min nåde er nok for deg! 2.Kor 12;9

Gudstjenesten åpnet med sangen Han tek ikkje glansen av livet før Oddmund ønsket velkommen. Han innledet med Ef.1;7-8b. Alt er av nåde, vi har ikke gjort oss fortjent til noe fra Gud.
Unni hadde ungene samlet og snakket litt om ̴ret som ligger bak oss n̴. Gjennom et ̴r er ikke alle dager like, vi har d̴rlige dager og gode dager. Dager der vi er glad og dager der vi gr̴ter. Men gjennom alt var Jesus med Рb̴de i det triste og i det som var godt. Der vi gjorde noe dumt var han med sin tilgivelse.
Jesus sa til disiplene sine at han var med alle dager. Vi vet ikke hva dagene foran oss vil bringe, men vi kan stole på at han er med oss gjennom alt.

Agnete holdt dagens preken som handlet om da Jesus stillet stormen, og hun leste fra Luk 8;22 → . For oss virker det helt naturlig at disiplene ble redde da det blåste opp til storm, og Jesu reaksjon om at de hadde liten tro kan virke underlig. Men bibelen sier at det var Jesus som i utgangspunktet hadde sagt at de skulle ta båten over til den andre siden. Når han har staket ut en kurs så leder han igjennom. 
Vi er ikke lovet et problemfritt liv, men vi er lovet at han er med gjennom alt. De hadde lite tro da stormen kom og det reagerte Jesus pÃ¥. Han forventet at de stolte pÃ¥ ham nÃ¥r han hadde staket ut veien. NÃ¥r vi ser pÃ¥ omstendighetene rundt oss kan vi tenke at det ikke gÃ¥r bra, men vandrer vi med Jeus «i bÃ¥ten» sÃ¥ kommer vi over selv om det er storm.

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar